Mijn eerste dagen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Bellville, Zuid-Afrika van Marije Koetsier - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Bellville, Zuid-Afrika van Marije Koetsier - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Zuid-Afrika

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

05 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Bellville

Hallo iedereen,

Woensdag 2 maart ben ik veilig geland in Kaapstad samen met Dianne en Laura. Met hen zal ik de komende tijd in Afrika verblijven. Jullie kunnen Dianne volgen op volgmijnreis.nl. en Laura op waarbenjij.nu. Het was een lange reis en het was wel een hele belevenis. We vlogen met de Airbus A380. Een enorm vliegtuig van Emirates. Op Schiphol moesten we door de paspoortcontrole waar ik 3 keer opnieuw in de rij ben gaan staan omdat de poortjes die de paspoorten controleerden het niet deden. Eén keer stond ik zelfs al in een poortje, toen deze weigerde en mocht ik achter een nieuwe wachtrij aansluiten. Voor de eerste keer is het leuk om zo lang in een vliegtuig te zitten waar je warme, natte handdoekjes krijgt om je te verfrissen en tussendoor maaltijden. Die maaltijden waren goed te eten, want ik proefde toch niks. Ik was namelijk snotverkouden en dat werd in het vliegtuig alleen maar erger. De eerste vlucht heb ik me prima vermaakt en daardoor ging de tijd erg snel.

De overstap in Dubai duurde ruim 3 uur. Dat duurde wel een beetje te lang. Het was daar nacht en alle ligstoelen waren bezet. In het vliegtuig van Dubai naar Kaapstad probeerde ik te slapen, maar elke keer als ik half in slaap viel, werd ik slap en zakte ik als een zak aardappels opzij waardoor ik weer wakker schoot. Daar werd ik wel een beetje kriebelig van tot ik de laatste twee uurtjes mijn draai had gevonden en nog even heb geslapen.

In Kaapstad werden we opgehaald door de eigenares van het huis waar we de komende maanden verblijven. Ze was erg vriendelijk en praatte veel. Ze reed af en toe wat beroerd, maar het was super fijn dat ze ons wilde ophalen. Ze heeft veel verteld over waar we heen konden, hoe we moesten rijden en waar we op moesten letten. Het vervelende alleen was dat ik nog steeds druk op mijn oren had van het vliegtuig. Ik luister al nooit zo best en nu hoorde ik dus nog minder. Het enige wat ik dan ook heb meegekregen was dat we links reden en dat het stuur rechts zat. Hier moest ik echt aan wennen en ik vroeg me af hoe ik dat ooit voor elkaar ging krijgen als ik zelf moest rijden.

Het huisje waar we verblijven in Bellville, was schoon en zag er netjes uit. We zijn alle drie direct naar bed gegaan en later die middag heeft de huurbazin (ze heet Erika) ons meegenomen naar een aantal winkelcentra om te laten zien waar we onze inkopen konden doen. We zijn ook even langs het kindertehuis gereden waar we stage gaan lopen. Superlief natuurlijk, want dit zat allemaal niet bij de prijs in. Ik heb haar nog wel even snel gevraagd of er van die grote spinnen in de buurt waren, maar ze zei dat er vaak alleen een grote regenspin is die ze ongeveer 1 keer per jaar ziet. Ik hoop dat ik tegen die tijd dan weg ben. ;-)

Donderdag hebben we zelf een auto gehuurd. Een mooi wit bakje die veel moeite heeft met optrekken. Dat weet ik, omdat regelmatig achter ons wordt getoeterd en dat is volgens mij niet omdat ze ons leuk vinden. Ik vind het lastig om alles omgekeerd te doen. Helemaal omdat ik er altijd al bij na moet denken wat links of rechts is. Met het rijden praten we dan ook vaak in een kleine bocht maken als we linksaf slaan en een grote bocht maken als we rechtsaf slaan, zodat we niet tegen het verkeer in gaan rijden. De schakelpook zit aan de linkerkant, waardoor ik een aantal keren met mijn rechterhand naast me greep, maar niks te pakken kreeg. De binnenspiegel zit ook aan de linkerkant. Daar kwam ik gistermiddag achter, toen een aantal auto's bijna bovenop mij stonden, omdat ik rechtsboven me niet zag dat er auto's achter me reden toen ik remde. Ook heb ik een aantal keren geprobeerd in z'n 4 op te trekken, met het idee dat hij in z'n 2 stond. Dat gaat niet erg snel! De versnellingsbak is namelijk wel hetzelfde als in Nederland. Bij de 5 trek je de pook dus naar je toe. Kortom, ik ben meer alert dan ik ooit met rijden ben geweest.

Gisteren zijn we naar een mooi strandje geweest. Het was wel een eindje weg, maar dat was zeker de moeite waard, omdat we langs een prachtig route zijn gekomen. Ik zal foto's en filmpjes proberen te uploaden.

Vanmorgen ben ik even met Laura wezen hardlopen. Tenminste, we dachten dat het even zou zijn, maar de route bleek langer dan 1,5 uur te zijn, dus zijn we weer terug gegaan. Het was lekker koel trouwens zo vroeg. Overdag is het hier tussen de 27 en de 30 graden.

Bedankt voor alle appjes en berichtjes. Lief dat jullie aan me denken!!!

Liefs Marije

  • 05 Maart 2016 - 15:45

    Arita:

    Hey Sis!

    Geniet ervan en doe je best!

    ;-)


  • 05 Maart 2016 - 20:44

    Gerry Schouten :

    Hallo marije
    Tjonge ik wist toch niet dat je weg ging, maar wel heel leuk voor je, geniet er maar goed van,want voor je het weet sta je weer in het koude Nederland

  • 05 Maart 2016 - 21:35

    Lambert En Alies:

    Haha. Jij en links rijden in een rechtsbesturende auto voelt voor mij ook als een wat zorgelijke combinatie. Leuk om te lezen dit.. Zet 'm op en we denken aan je!

    Liefs je broer en je almost sis-in-law

  • 05 Maart 2016 - 22:27

    Jaap & Hetty:

    Hai Zussie,

    Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt! Nu heb ik helemaal geen app nodig. :)
    Heerlijk als je jullie zo ziet in het warme zonnetje. Hebben ze nog plaats voor 5 pers.? Lijkt ons ook wel wat zo'n temperatuurtje.
    Geniet ervan! en doe je best op de stage.
    Lukt het met de huishouding enzo?

    Liefs Bernice, Corstian en Jeanitha
    Jaap & Hetty



  • 06 Maart 2016 - 00:57

    Ron:

    Marije, leuk om je belevenissen zo te volgen. Veel plezier daar en een waanzinnige tijd. Gr. Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Bellville

Marije

Hallo familie/vrienden/kennissen, Woensdag 2 maart ben ik veilig aangekomen in Zuid Afrika. Hier hoop ik tot half juni te verblijven in het plaatsje Bellville. Dat ligt naast het plaatsje Durbanville waar ik stage ga lopen in een kindertehuis. Deze plaatsen liggen boven Kaapstad wat bij velen van jullie misschien bekender in de oren klinkt. De plannen die ik 3 jaar geleden al had, worden nu dan eindelijke werkelijkheid. Het is gek om zo ver weg en zo lang van huis te zijn en dat voor het eerst, maar ik heb er superveel zin in. Als jullie van mijn Zuid Afrikaanse avonturen en stage werkzaamheden op de hoogte willen blijven, kunnen jullie me volgen via deze blog. Ik zal ook filmpjes en foto uploaden, zodat jullie er meer een beeld bij krijgen. Tot later, Marije Koetsier

Actief sinds 05 Maart 2016
Verslag gelezen: 760
Totaal aantal bezoekers 3958

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: